DeL în cifre: Povestea noastră din 2024


Proiecte
01
Proiecte
Open Digital Competences Training for School Educators (cunoscut sub numele de OpenDigCompEdu) este un proiect de parteneriat strategic Erasmus +, care estea fost realizat în perioada 2021-2024 de o echipă de colaboratori din toată Europa.
Obiectivul acestui proiect este acela de a accelerare a competențelor digitale ale educatorilor din învățământul școlar din Spania, România, Croația, Grecia și Norvegia în vederea adoptării durabile a mai multor abordări online și mixte în educație prin utilizarea tehnologiilor educaționale deschise și a principiilor educației deschise. Acest obiectiv a fost atins prin mijloace precum:
- Creșterea gradului de adoptare a educației deschise, a practicilor, resurselor și instrumentelor digitale deschise pentru predarea bazată pe competențe.
- Crearea și validarea unei înțelegeri a sustenabilității în educație prin intermediul educației deschise în cadrul competențelor digitale și deschise pentru educatori.
- Îmbunătățirea realizării și recunoașterii competențelor digitale pentru educație prin intermediul portofoliului electronic și al învățării formale prin introducerea portofoliului electronic OpenDigCompEdu și a cursurilor MOOC OpenDigCompEdu pentru educatori.
- Introducerea de microcredențiale și insigne deschise în cadrul competențelor digitale deschise pentru învățământul școlar în țările partenere
Cursurile OpenDigCompEdu pot fi accesate AICI.
Multiplier event
Universitatea Politehnica Timișoara face încă un pas în direcția consolidării și transformării sale într-o instituție de învățământ superior digitalizată, inovatoare și antreprenorială prin intermediul Accelerate Future HEI. „Entrepreneurial & Innovative Universities Acceleration Programme” (acronim Accelerate Future HEI) este un proiect dezvoltat în colaborare cu partenerii E³UDRES², lansat la data de 1 ianuarie 2023.
Cu o durată de patru ani (2023-2026), proiectul Accelerate Future HEI este finanțat de către Horizon Europe și își propune dezvoltarea și testarea serviciilor de accelerare a procesului de transformare instituțională, sprijinind, astfel, instituțiile de învățământ superior în dezvoltarea capacității lor de a deveni universități inovative și antreprenoriale. Accelerate Future HEI reunește doisprezece parteneri europeni din unsprezece țări, în rândul cărora se numără și Universitatea Politehnica Timișoara.
Mai multe detalii despre proiect găsiți AICI.
I Living Labs sunt unități de curs din cadrul unui program de studii (sau unități de curs extracurriculare) în care se formează echipe internaționale de studenți, care lucrează la o „provocare”. Această provocare este, de obicei, o problemă complexă cu care se confruntă un antreprenor, o organizație (non-profit) sau o administrație locală, de exemplu, pentru care nu există o soluție simplă și pentru care acea soluție poate avea un impact pozitiv asupra regiunii și/sau comunității.
Echipele de studenți care lucrează împreună pe parcursul mai multor săptămâni în I Living Labs au avantajul de a beneficia de toate experiențele individuale ale fiecărui student – provenind din programe de studiu diferite, din țări diferite și fiind dotate cu competențe diferite, echipele reprezintă un amestec divers de oameni, fiecare aducând propriile puncte forte pentru a rezolva provocarea la care lucrează. Aceasta este ceea ce numim muncă transdisciplinară – și este, de asemenea, o componentă importantă în setul de instrumente pentru viitoarele locuri de muncă.
Pe de altă parte studenții lucrează, cu antreprenori, factori de decizie politică, cetățeni, cercetători și alte grupuri de persoane, care pot oferi o perspectivă diferită asupra provocării cu care se confruntă elevii. În cele din urmă, profesorii îi vor supraveghea pe studenți la fiecare pas. Ei nu sunt acolo pentru a le spune ce să facă și cum să o facă, ci pentru a pregăti echipele și a le oferi sprijin la maxim.
În perioada 16-18 iunie, colegii noștri, dr.ing. Diana Andone (director DeL) și conf.dr.ing. Vlad Mihăescu au participat la cea de-a 32-a Conferință Anuală EDEN (European Distance and eLearning Network), care a avut loc la Universitatea din Graz, Austria, prezentând mai multe lucrări despre cercetarea realizată în cadrul UPT.
Conferința din acest an a adunat 223 de participanți din 32 de țări cu 167 de lucrări prezentate.
Diana și Vlad au participat din partea UPT și a alianței E³UDRES² și la sesiunea interactivă tip Action Lab, pe tematica Alianțe de universități europene – ce putem face mai bine în transformarea digitală






02
Cercetare
[1] Andone, D., Softić, S. K., Sampson, D., Mougiakou, S., Krassa, A., & Ternauciuc, A. (2024). Open Digital Competences Training for School Educators. Learning in the Age of AI: Towards Imaginative Futures, 180.
[2] Andone, D., Vasiu, R., Mihaescu, V., Vert, S., Ternauciuc, A., Mocofan, M. (2024, May). “Opening Horizons for European Universities Alliances in Open Education”. In 2024 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), pp. 1-8. IEEE, 2024. DOI: 10.1109/EDUCON60312.2024.10578657
[3] Andone, D., Vinatsella, D., Mougiakou, S., Sampson, D., Softić, S.K., Radobolja, T., Pećina, A.Z., Mihaescu, V., Ternauciuc, A., Camins, M.G. and Viñas, E.T., (2024). “Mini-Courses for Open Digital Competences for Educators”. Ubiquity Proceedings, 4(1). EDEN 2024 Annual Conference | Graz, Austria. DOI: 10.5334/uproc.137
[4] M. Frydenberg and D. Andone, “Digital Bridges Across the Ocean: The TalkTech Project’s Journey of Fostering Open Education in Virtual Reality,” 2024 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Kos Island, Greece, 2024, pp. 1-7, DOI: 10.1109/EDUCON60312.2024.10578755
[5] Rotaru, O., Vert, S., Vasiu, R. (2024). Switching from DOORS to DOORS Next Generation. Identifying the Main Usability Issues. A Case Study. In: Yang, XS., Sherratt, S., Dey, N., Joshi, A. (eds) Proceedings of Ninth International Congress on Information and Communication Technology. ICICT 2024 2024. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 1000. Springer, Singapore. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-97-3289-0_22
[6] Sanfilippo, F., Tataru, M., Hua,. M. T., Inge, J.S., Andone, D. (2024). “Gamifying Cultural Immersion: Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) in City Heritage”.
[7] Ternauciuc, A., Andone, D., Mihaescu, V., Vert, S., & Araújo, M. S. G. (2024). “The Evolution of Learning in Higher Education Polytechnic Institutions: The ACADIGIA Case-Study”. Ubiquity Proceedings, 4(1). EDEN 2024 Annual Conference | Graz, Austria. DOI: 10.5334/uproc.162
[8] Vasiu, R., Raffaseder, H., Mihaescu, V., & Andone, D. (2024). “Opening Horizons with the European Universities E³UDRES². Learning in the Age of AI: Towards Imaginative Futures”, 204. EDEN Annual Conference Proceedings, 2024 Annual Conference | Graz, 16-18 June 2024 ISSN: 2707-2819
[1] Andone, D., Boatca, M.E., Rusaite, R., Vasiu, R. (2024). „Accelerating the entrepreneurial aspects of digital education”.
[2] Andone, D., Holotescu, C., Ternauciuc, A., Holotescu, V., Vasiu, R. (2024). „Scenarios for digital credentials for Europe (EBSI-DC4EU) – the Romanian contribution”.
[3] Andone, D., Mihăescu, V. (2024). „Generative artificial intelligence and student creativity: Challenges, opportunities, and critical commitment”.
[4] Andone, D., Mihăescu, V., Ternauciuc, A., Mocofan, M., Reulens, A. Paz, M.C. (2024). „Facilitating open principles: tools for European university alliances – case study E³UDRES²”.
[5] Holotescu, V., Vasiu, R., Holotescu, C., Andone, D., Ternauciuc, A. (2024). „Building a Decentralized Educational Ecosystem: Blockchain Pioneering Initiatives of the Polytechnic University of Timișoara”.
[6] Sorescu, V., Andone, D. (2024). „Improving user experience for the Spotlight Heritage Timisoara web platform with AI technologies”.
[7] Ternauciuc, A., Andone, D. (2024). „Limitations of open-source in e-Learning”.
[8] Ternauciuc, A., Vasiu, R., Andone, D., Holotescu, V., Holotescu, C. (2024). „An EBSI-based initiative to promote the self-sovereign identity paradigm in the education and social security sectors”.
[9] Vasiu, R., Ternauciuc, A., Holotescu, V., Holotescu, C., Andone, D. (2024). „Contributions of Politehnica Timișoara University to the EBSI-NE Project”.
[10] Voine, S., Andone, D., Vasiu, R. (2024). „From Digital Distraction to Digital Engagement: Leveraging Microlearning and Gamification for E-Learning Effectiveness”.